Våre instruktører er alltid tilgjengelige, og gir deg individuelt tilpasset treningsveiledning til ditt behov.




Apparattrening
Gruppetrening
PT-timer
Rehabilitering





Apparattrening


I våre flotte lokaler finner du en rikholdig utstyrspark for variert styrke- og kondisjonstrening.

Kjernen i individuell apparattrening er å vite hva man skal gjøre, og å utøve det riktig. Alle medlemmer på Bris får grundig opplæring og et individuelt oppbygd treningsprogram. Med god oppfølging fra våre treningsveiledere justeres og tilpasses programmet over tid. 

Nye medlemmer møtes av en kompetent og erfaren treningsveileder, som har DEG OG DINE BEHOV i fokus fra første økt. Samtale om mål og ambisjoner, kartlegging av eventuelle helseplager, InBody kroppsanalyse og enkel fysisk testing danner grunnlaget for ditt første treningsprogram. 

Det er trygt, motiverende, effektivt og variert å trene på Bris.




Pris fra kr. 465,-

 
 




trening kompetanse
Livsglede - trening


Gruppetrening



Spinning

Spinning passer for alle! 
Det er en svært skånsom og effektiv måte for å trene kondisjon. Våre erfarne spinning-instruktører hjelper deg med riktig innstilling av sykkelen, og tilpasset intensitet for ditt utgangspunkt. I vår moderne amfi-sal har hver enkelt instruktør individuell gjennomføring av timen til god musikk. Aktiviteten varierer gjennom året med ca 5 - 12 økter i uken. Hver spinningtime har en varighet på 45 - 75 minutter.

Grupptrening

Saltrening

Yoga introduksjon er en introduksjon til klassisk yoga, og henter inspirasjon fra flere ulike yogastiler. Klassen bygger styrke, smidighet, utholdenhet og balanse med en jevn progresjon av øvelser. Dette er en klassisk yogaklasse: med solhilsen, stående, sittende, liggende og inverse stillinger og avspenning til slutt. Enkle pusteøvelser vil også introduseres. Vi har fokus på en grundig introduksjon til øvelsene - dette legger et godt grunnlag for en videre yogapraksis. 
Passer for deg som ønsker å prøve en generell introduksjon til yoga, eller deg som kjenner yoga fra før men ønsker å finpusse teknikken/ jobbe med detaljer. 


Yin yoga er en rolig klasse hvor vi holder stillingene over lengre tid, slik at vi når den dype muskulaturen. Utstyr brukes hvis tilpasning er nødvendig og alle øvelsene gjøres sittende eller liggende. Mens vi er i posisjonen jobber vi med fokusering og pusten. Dette gir mulighet for å tøye og styrke dypt i muskulaturen, bindevev og leddbånd. 
Timen passer for alle uansett nivå, også som restitusjon eller opptrening etter skade. 


Yoga flow er en vinyasaklasse med fokus på detaljer i øvelsene, men også det å ta seg tid, utforske og gå dypere. Øvelsene settes sammen i en rolig flytsekvens. 
Passer for deg som har ca 1 års erfaring og ønsker å gå videre og dypere i din praksis, og som ønsker litt mer tempo.  effektiv slyngetime for den erfarne. Krever god grunnopplæring i slyngepbruk og en kropp som er vant til styrketrening. Hovedfokus på overkropp og kjernemuskulatur. Kom ferdig oppvarmet!  


Yoga for aktive er en noe fysisk og aktiv yogaklasser som består av enkle, men effektive øvelser. Her jobber vi med å styrke og forlenge muskulaturen i hele kroppen, forbedre balansen samt styrke kjernemuskulaturen. Øvelsene tilpasses hver enkelt deltaker sitt nivå, og passer fint for deg som tror du er for stiv til å være med på yoga. Yoga er en effektiv måte å øke fleksibiliteten i kroppen og forebygge skader på, og er et godt supplement til all trening. Timen krever ingen erfaring med yoga fra før.


BodyFlow passer for alle! Det er en perfekt blanding av yoga, tai chi og pilates som gjør at du blir konsentrert og avspent. Du trener styrke og fleksibilitet til vakker og harmonisk musikk. Trening forbedrer bevegeliheten og balansen, reduserer stress og spenninger, forbedrer holdingen din og øker konsentrasjonsevnen og den mentale tilstedeværelse.

 

Supersirkel er en funksjonell styrketime på totalt 50 minutter. Timen tar for seg øvelser i alle slags former: Kroppsvekt, vektstang, slynge, step, fitnessball mm. der alle øvelsene bidrar til å styrke hele kroppen. Treningen er skalerbar og kan alltid justeres etter eget nivå og ønske. Timen inneholder oppvarming, hoveddel og avslutning. Denne timen er for deg som ønsker effektiv trening med resultater som bidrar til en sterkere og mer funksjonell kropp, samt et friskere hjerte og en bedre hverdagsfølelse!

MageRumpeLår er en effektiv time med gode og effektive funksjonelle øvelser med fokus på kjernemuskulatur i mage, rumpe og lår. Varierte styrke- og kondisjonsøvelser. Vi bruker egen kroppsvekt, miniband og stepkasse. 


SomaMove
er dynamisk smidighet og funksjonell styrketrening. Tren styrke, kondisjon, bevegelighet og balanse i en og samme treningsøkt. En middels tung time, for de som ønsker en økt for hele kroppen!


Styrke overkropp/core dette er en time der fokuset er stryke på overkropp. Det blir kjørt mange øvelser både på store muskelgrupper og kjernemuskulatur. Her får man testet sin utholdende styrke. Timen kan tilpasses ulike nivå, om du er nybegynner eller godt trent.


Rygg/ nakke med erfarne fysioterapeuter. Treningen er lavdosert, dvs at det er en enkel og rolig time som passer for de fleste. Fokus er bevegelighet og styrke av muskulatur langs hele ryggsøylen, fra nakke til bekkenområdet. Greie øvelser for de med moderate rygg/ nakkeplager, og god forebygging av slike plager for alle andre!


Core slynge er en effektiv slyngetime for den erfarne. Krever god grunnopplæring i slyngepbruk og en kropp som er vant til styrketrening. Hovedfokus på overkropp og kjernemuskulatur. Kom ferdig oppvarmet!  

MageRumpeLår er en effektiv time med gode og effektive funksjonelle øvelser med fokus på kjernemuskulatur i mage, rumpe og lår. Varierte styrke- og kondisjonsøvelser. Vi bruker egen kroppsvekt, miniband og stepkasse. 




Pris fra kr. 630,- inkl apparattrening






.

Personlig Trener (PT)


Å trene med en personlig trener (PT) innebærer at du har en egen trener som planlegger treningsøkta di og motiverer deg. Treneren sikrer at du får en trygg, effektiv og strukturert gjennomføring av treningsøkten.

Med PT får du bedre treningsutbytte, raskere fremgang og stor variasjon i øvelsene med fokus på funksjonelle øvelser.


Bruk PT for å komme i gang, komme videre eller komme i mål med treningsprosjektet ditt. Avtale med PT gjør også at du får gjennomført trening selv på dager motivasjonen ikke er på topp.

Alle våre Personlige trenere har betydelig kompetanse og erfaring. Tett samarbeid/oppfølging med din egen trener er en viktig faktor for å velge denne tjenesten.

Bruk oss for å nå DINE mål. 




Pris fra kr. 650,- pr. time

Pris kr. 6000,- for 10 timer






Rehabilitering

I løpet av livet vil de fleste oppleve skade/plage med nedsatt funksjonsnivå. Sykdom eller skade setter den fysiske kapasiteten tilbake. Riktig tilpasset trening har godt dokumentert effekt i forhold til de fleste helseplager/symptomer. For kronikere er trening viktig for å bremse / stoppe sykdomsutvikling, bedre funksjon, og å lindre smerter og symptomer.







 

Før operative inngrep er det viktig å styrke og optimalisere muskelfunksjonen rundt skadestedet. Dette gir raskere rekonvalesent og ofte bedre sluttresultat i rehabiliteringen. Vi har kvalifiserte veileder og instruktører som hjelper deg med denne treningen.





Pris fra kr. 600,- pr. time

 



kompetanse rehabilitering
Livsglede - Rehabilitering

Åpningstider trening

Mandag  06.30 - 22.00 
Tirsdag 08.00 - 22.00
Onsdag 06.30 - 22.00
Torsdag  08.00 - 22.00 
Fredag  06.30 - 20.00 
Lørdag  09.00 - 17.00 
Søndag  09.00 - 17.00 

Bris Trening

Gideonvegen 1
6412 Molde
 71 20 33 00
 post@bris-trening.no
 Bris på facebook
 Bris på instagram

Bris Fysioterapi

Gideonvegen 1
6412 Molde
Åpningstid: 08.30 - 16.00
 71 20 33 00
 post@bris-fysio.no