Våre instruktører er alltid tilgjengelige, og gir deg individuelt tilpasset treningsveiledning til ditt behov.




Apparattrening
Gruppetrening
PT-timer
Rehabilitering





Apparattrening


I våre flotte lokaler finner du en rikholdig utstyrspark for variert styrke- og kondisjonstrening.

Kjernen i individuell apparattrening er å vite hva man skal gjøre, og å utøve det riktig. Alle medlemmer på Bris får grundig opplæring og et individuelt oppbygd treningsprogram. Med god oppfølging fra våre treningsveiledere justeres og tilpasses programmet over tid. 

Nye medlemmer møtes av en kompetent og erfaren treningsveileder, som har DEG OG DINE BEHOV i fokus fra første økt. Samtale om mål og ambisjoner, kartlegging av eventuelle helseplager, InBody kroppsanalyse og enkel fysisk testing danner grunnlaget for ditt første treningsprogram. 

Det er trygt, motiverende, effektivt og variert å trene på Bris.




Pris fra kr. 490,-

 
 




trening kompetanse
Livsglede - trening


Gruppetrening



Spinning

Spinning passer for alle! 
Det er en svært skånsom og effektiv måte for å trene kondisjon. Våre erfarne spinning-instruktører hjelper deg med riktig innstilling av sykkelen, og tilpasset intensitet for ditt utgangspunkt. I vår moderne amfi-sal har hver enkelt instruktør individuell gjennomføring av timen til god musikk. Aktiviteten varierer gjennom året med ca 5 - 12 økter i uken. Hver spinningtime har en varighet på 45 - 75 minutter.

Grupptrening

Saltrening

Soft flow yoga er en myk og mild form for yoga. Alle stillingene gjøres sittende eller liggende. Alle stillingene holdes i flere minutter. Dette gir mulighet for å tøye og styrke den dyptliggende muskulaturen, bindevev og leddbånd. Økta passer for alle, også som restitusjon eller rehabilitering. Timen er for deg som vil jobbe med økt kroppsbevissthet eller bare få et avbrekk fra din hektiske hverdag!

 

Vinyasa yoga er for deg som ønsker å utføre yoga som en dynamisk yogaform, hvor man får både utfordring, treningseffekt og ro i sinnet. Her flyter vi gjennom ulike sekvenser i takt med pusten. Alle nivå er velkommen så lenge man er flink til å følge/ lytte til sin egen kropp. Vinyasa betyr "pust-synkroniserte bevegelser". Posisjonene settes sammen i myke flytsekvenser som åpner kroppen, øker muskelstyrken, stabiliserer leddene, gir bedre balanse og tøyer og mykgjør hele kroppen. En balansert time der hele kroppen gjennomarbeides. I tillegg til at det legges vekt på riktig utførelse av øvelsene og personlig tilrettelegging, vendes fokuset på tilstedeværelse i øvelsene. Dette gir en økt bevissthet i kroppen og nærvær i det som er her og nå, både på matten og i hverdagen. Timen er aktiv, men virker også beroligende og balanserende for kropp og sinn. Avsluttes med en god avspenning. 


BodyFlow passer for alle! Det er en perfekt blanding av yoga, tai chi og pilates som gjør at du blir konsentrert og avspent. Du trener styrke og fleksibilitet til vakker og harmonisk musikk. Trening forbedrer bevegeliheten og balansen, reduserer stress og spenninger, forbedrer holdingen din og øker konsentrasjonsevnen og den mentale tilstedeværelse.


Pilates er en effektiv og skånsom treningsform som kombinerer styrke og bevegelighet med fokus på konsentrasjon/ mindfullness, balanse og pust. Dette er en time der hele kroppen er involvert, med hovedvekt på kjernemuskulaturen. Øvelsene styrker og aktiviserer den indre støttemuskulaturen i rygg, mage, bekken, nakke og rundt leddene. Pilates passer for de fleste, uansett kjønn, alder fysisk status og treningsbakgrunn, men anbefales ikke som trening etter svangerskapets 6. mnd. Gravide som ikke har trent pilates før, bør vente til etter fødselen. 

 

 


Supersirkel er en funksjonell styrketime på totalt 50 minutter. Timen tar for seg øvelser i alle slags former: Kroppsvekt, vektstang, slynge, fitnessball m.m. der alle øvelsene bidrar til å styrke hele kroppen. Treningen er skalerbar og kan alltid justeres etter eget nivå og ønske. Timen inneholder en hoveddel og avslutning. Denne timen er for deg som ønsker effektiv trening med resultater som bidrar til en sterkere og mer funksjonell kropp, samt et friskere hjerte og en bedre hverdagsfølelse.  

 

Step/ styrke er en intervallbasert time der vi veksler mellom høy puls og styrkeøvelser i annenhver sang. Trinnene på step er enkle, og vanskelighetsgrad bygges opp for hver sang. Styrkeøvelser gjøres med basisball/ egen kroppsvekt. Du blir i godt humør, godt sliten og godt trent!


MRL/ styrke bli svett og ha det morsomt samtidig som du trener! Dette er en time med spesielt fokus på de store musklene i rumpe og lår, samt kjernemuskulaturen i mage/ rygg. Timen er lagt opp med variasjon av nivå med funksjonelle styrkeøvelser som passer for alle. Det legges opp til variert bruk av enkelt utstyr, men mest egen kroppsvekt. Instruktøren fokuserer på kvalitet i gjennomføring av øvelsene. 

 

Styrke overkropp/core dette er en time der fokuset er styrke på overkropp. Det blir kjørt mange øvelser både på store muskelgrupper og kjernemuskulatur. Her får man testet sin utholdende styrke. Timen kan tilpasses ulike nivå, om du er nybegynner eller godt trent.

 

Easy styrke er en enkel og rolig styrketime ledes av fysioterapeut med fokus på styrketrening av hele kroppen. Timen er lavdosert og passer fint for deg med milde til moderate smerter i muskel- og skjelettapparatet. Øvelsene består av kroppsvektøvelser og øvelser med enkelt utstyr i sirkeltreningsformat og kan tilpasses den enkeltes nivå. 


Rygg/ nakke med erfarne fysioterapeuter dette er trening som er lavdosert, dvs at det er en enkel og rolig time som passer for de fleste. Fokus er bevegelighet og styrke av muskulatur langs hele ryggsøylen, fra nakke til bekkenområdet. Greie øvelser for de med moderate rygg/ nakkeplager, og god forebygging av slike plager for alle andre!







Pris fra kr. 630,- inkl apparattrening






.

Personlig Trener (PT)


Å trene med en personlig trener (PT) innebærer at du har en egen trener som planlegger treningsøkta di og motiverer deg. Treneren sikrer at du får en trygg, effektiv og strukturert gjennomføring av treningsøkten.

Med PT får du bedre treningsutbytte, raskere fremgang og stor variasjon i øvelsene med fokus på funksjonelle øvelser.


Bruk PT for å komme i gang, komme videre eller komme i mål med treningsprosjektet ditt. Avtale med PT gjør også at du får gjennomført trening selv på dager motivasjonen ikke er på topp.

Alle våre Personlige trenere har betydelig kompetanse og erfaring. Tett samarbeid/oppfølging med din egen trener er en viktig faktor for å velge denne tjenesten.

Bruk oss for å nå DINE mål. 




Pris fra kr. 650,- pr. time

Pris kr. 6000,- for 10 timer






Rehabilitering

I løpet av livet vil de fleste oppleve skade/plage med nedsatt funksjonsnivå. Sykdom eller skade setter den fysiske kapasiteten tilbake. Riktig tilpasset trening har godt dokumentert effekt i forhold til de fleste helseplager/symptomer. For kronikere er trening viktig for å bremse / stoppe sykdomsutvikling, bedre funksjon, og å lindre smerter og symptomer.







 

Før operative inngrep er det viktig å styrke og optimalisere muskelfunksjonen rundt skadestedet. Dette gir raskere rekonvalesent og ofte bedre sluttresultat i rehabiliteringen. Vi har kvalifiserte veiledere og instruktører som hjelper deg med denne treningen.





Pris fra kr. 600,- pr. time

 



kompetanse rehabilitering
Livsglede - Rehabilitering

Åpningstider trening

Mandag  06.00 - 23.00 
Tirsdag 06.00 - 23.00
Onsdag 06.00 - 23.00
Torsdag  06.00 - 23.00 
Fredag  06.00 - 23.00 
Lørdag  08.00 - 22.00 
Søndag  08.00 - 22.00 

Bris Trening

Gideonvegen 1
6412 Molde
 71 20 33 00
 post@bris-trening.no
 Bris på facebook
 Bris på instagram

Bris Fysioterapi

Gideonvegen 1
6412 Molde
Åpningstid: 08.30 - 16.00
 71 20 33 00
 post@bris-fysio.no