BrisTrening

Gruppetimer

BRIS Trening er stolte over å ha en variert og spennende gruppetime-meny. Les mer om våre gruppetimer under.

Rygg/Nakke med fysioterapeut

Rygg/Nakke med fysioterapeut

Sted:
Treningssal
Instruktør:
Arild Bakke
Instruktører:
Arild Bakke
,
,
,
,
Book gruppetime

Rygg/nakke med erfarne fysioterapeuter dette er trening som er lav dosert, dvs at det er en enkel og rolig time som passer for de fleste. Fokus er bevegelighet og styrke av muskulatur langs hele ryggsøylen, fra nakke til bekkenområdet. Greie øvelser for de med moderate rygg/ nakkeplager, og god forebygging av slike plager for alle andre!

Tirsdagsspinn

Tirsdagsspinn

Sted:
Spinningsal
Instruktør:
Instruktører:
,
,
,
,
Book gruppetime

Tirsdagsspinn er en klassiker hos oss. Det er en terskeløkt som inneholder oppvarming, nedsykling og lett uttøying. Intervallene vil variere i lengde, men være fra korte intervaller av 30 sekunder med mange repetisjoner, til ikke fullt så korte, opp mot 5 minutter. Intensiteten vil variere med lengden på intervallene, men det skal kjennes som ei god intervalløkt, der terskel trening er målet. Bruker FTP/Watt. Kan fint kombineres med styrketrening.

Pulsspinn uten skjerm

Pulsspinn uten skjerm

Sted:
Spinningsal
Instruktør:
Ragnhild Holm
Instruktører:
Ragnhild Holm
,
,
,
,
Book gruppetime

Pulsspinn uten skjerm eren kort og effektiv intervalløkt som passer alle, både nybegynnere og erfarne spinnere. Intensiteten styres ut fra instruktørens anvisning uten bruk avskjerm. Økten inneholder oppvarming, intervaller mellom 3 og 5 minutter, og 1-2 minutters pauser mellom dragene. Timen avsluttes med nedtrapping og lett uttøying

Sykkelintervaller

Sykkelintervaller

Sted:
Spinningsal
Instruktør:
Knut Anders Fostervold
Instruktører:
Knut Anders Fostervold
,
,
,
,
Book gruppetime

Sykkelintervaller er en intervalløkt rundt terskel. Blanding av korte og middels lange intervaller med minimum dobbelt så lange drag som pauser. Frekvens enten 90 *rpm eller styrketråkk (45-50 rpm) Intervaller mest i oransje sone men også litt i rød. Intervaller i 93-107 % av *FTP

Innendørs løping

Innendørs løping

Sted:
Treningssal
Instruktør:
Katrine Skrede
Instruktører:
Katrine Skrede
,
,
,
,
Book gruppetime

Innendørs løping er en effektiv intervalltime på tredemølle. Er du glad i å løpe, og glad i å få høypuls og maks utbytte av kondisjonstreningen? Da er denne timen for deg. Passer også godt om du er litt usikker på hvordan du gjør intervalltrening, samt setter pris på veiledning. En flott måte å holde løpeformen på gjennom både vinter- og sommerhalvåret. Timen består av 30 min med effektiv intervall treningmed variasjon i program.  Eksempel på program kan være" Speed progression", med intervaller på 1 x 4min, 3 x 2 min, 4x4 min og 5 x 30 sek.

Lunsjspinn

Lunsjspinn

Sted:
Spinningsal
Instruktør:
Marie Midtsund
Instruktører:
Marie Midtsund
,
,
,
,
Book gruppetime

Lunsjspinn er en effektiv økt for alle på alle nivåer. I løpet av 45 minutter har vi varmet godt opp og fått med oss ei intens intervalløkt, så intens som du selv ønsker. Det skal kjennes hardt ut for den som er erfaren og klar for slikt, og mulig for den som er ny på spinning. Lengdene på intervallene vil variere. Noen ganger kjører vi 4*4 andre ganger kortere og flere intervaller. Bruker FTP/Watt.

Styrke

Styrke

Sted:
Treningssal
Instruktør:
Hanne Nordli
Instruktører:
Hanne Nordli
,
,
,
,
Book gruppetime

Styrke er en time der vi trener funksjonell styrketrening ved hjelp av ulike redskaper; vektstang, basisball, strikk, manualer, m.m. Timen starter med en god strekk, før vi fortsetter med dynamisk oppvarming med uttøyingsøvelser. Øvelsene består av 3-5 sett med 8-12 repetisjoner. En variert og artig time, der du får styrket hele kroppen. Av hygieniske årsaker - ta med håndkle til timen.

Steppuls/styrke intervaller

Steppuls/styrke intervaller

Sted:
Treningssal
Instruktør:
Vera Henriksen
Instruktører:
Vera Henriksen
,
,
,
,
Book gruppetime

Steppuls/styrkeintervaller er en skikkelig svett og effektiv time der vi kjører annenhver sang med intervalløkter i 3-4 minutter på step og styrkeøvelser med vektstang. Intervalløktene har enkle steg som er bygd opp etter musikken og har ingen krevende kombinasjoner. I styrkeøvelsene jobber vi stort sett i 3 serier x 12 repetisjoner. Både intensitet og vektbelastning kan tilpasses eget nivå. Her får du maksimalt utbytte av én times investering i trening! Effektiv styrke for kroppen. Trening for treningsvante.

Seniortrening

Seniortrening

Sted:
Treningssal
Instruktør:
Bendik Gausetvik
Instruktører:
Bendik Gausetvik
,
,
,
,
Book gruppetime

Seniortrening eren time satt opp for "godt voksne" (65+), med fokus på å forbedre generell styrke i hele kroppen, kondisjon, balanse, koordinasjon og bevegelighet. Treningsøktene er satt opp på en måte slik at du kan justere tempoet etter ditt eget nivå, med øvelser som skal være hensiktsmessige og gjennomførbare for alle. Øktene varierer mye både i valg av øvelser og type trening, slik at du skal få en gjennomtrent kropp, og forbli motivert til videre trening. Instruktørene vil ha stort fokus på god opplæring ved nye øvelser, samt følge opp at teknikken forblir god på de øvelsene som gjennomføres. 

Yoga mot stress

Yoga mot stress

Sted:
Treningssal
Instruktør:
Pille Mitt
Instruktører:
Pille Mitt
,
,
,
,
Book gruppetime

Yoga mot stress er en form for yogapraksis som handler om å sette ned tempoet og åpne kroppen, men på en fullstendig avslappet måte. Yoga mot stress er bruken av yoga utstyr til å skape avslappende og komfortable positurer som letter avslapning og helse. Ta med varme klær, eget pledd og evt pute. Passer for alle.

Yoga for aktive

Yoga for aktive

Sted:
Treningssal
Instruktør:
Pille Mitt
Instruktører:
Pille Mitt
,
,
,
,
Book gruppetime

Yoga for aktive er en noe fysisk og aktiv yogaklasse som består av enkle, men effektiv øvelser. Her jobber vi med å styrke og forlenge muskulaturen i hele kroppen, forbedre balansen samt styrke kjernemuskulaturen. Øvelsene tilpasses hver enkelt deltaker sitt nivå, og passer fint for deg som tror du er for stiv til å være med på yoga! Yoga er en effektiv måte å øke fleksibiliteten i kroppen og forebygge skader på, og er et godt supplement til all trening. Timen krever ingen erfaring med yoga fra før. 

Danse Express

Danse Express

Sted:
Treningssal
Instruktør:
Hanne Nordli
Instruktører:
Hanne Nordli
,
,
,
,
Book gruppetime

Danse express er en skikkelig svett og effektiv halvtime med ulike danseøvelser. Økta har enkle steg som er bygd opp etter musikken uten krevende kombinasjoner. Vi skal svette og ha det morsomt i en halvtime. Kombineres fint med styrketimen etterpå.

Foto fra Freepik - www.Freepik.com

Soft Flow Yoga

Soft Flow Yoga

Sted:
Treningssal
Instruktør:
Pille Mitt
Instruktører:
Pille Mitt
,
,
,
,
Book gruppetime

Soft flow yoga er en myk og mild form for yoga. Alle stillingene gjøres sittende eller liggende. Alle stillingene holdes i flere minutter. Dette gir mulighet for å tøye og styrke den dyptliggende muskulaturen, bindevev og leddbånd. Økta passer for alle, også som restitusjon eller rehabilitering. Timen er for deg som vil jobbe med økt kroppsbevissthet eller bare få et avbrekk fra din hektiske hverdag!

Foto fra Freepik - www.Freepik.com

Bodyflow

Bodyflow

Sted:
Treningssal
Instruktør:
Pille Mitt
Instruktører:
Pille Mitt
,
,
,
,
Book gruppetime

BodyFlow passer for alle! Det er en perfekt blanding av yoga, tai chi og pilates som gjør at du blir konsentrert og avspent. Du trener styrke og fleksibilitet til vakker og harmonisk musikk. Trening forbedrer bevegeligheten og balansen, reduserer stress og spenninger, forbedrer holdingen din og øker konsentrasjonsevnen og den mentale tilstedeværelse.

Foto fra Unsplash - Www.unsplash.com

Herretrim

Herretrim

Sted:
Treningssal
Instruktør:
Kristin Solli
Instruktører:
Kristin Solli
,
,
,
,
Book gruppetime

Herretrim er entime satt opp for «godt voksne» menn i alderen 65+. I denne timen har vi fokus på å forbedre generell styrke i hele kroppen, koordinasjon, bevegelighet, balanse og kondisjon. Øktene vil være satt opp på en måte som gir deg muligheten til å tilpasse intensiteten og belastningen til ditt nivå. Øktene varierer mye både i valg av øvelser og type trening, slik at du skal få en gjennomtrent kropp, og forbli motivert til videre trening. Instruktørene vil ha stort fokus på god opplæring ved nye øvelser, samt følge opp at teknikken forblir god på de øvelsene som gjennomføres. I tillegg inviterer deltakelse på denne timen til sosialisering med andre herrer i samme alder og livssituasjon.

Dans

Dans

Sted:
Treningssal
Instruktør:
Liv Annika Iversen
Instruktører:
Liv Annika Iversen
,
,
,
,
Book gruppetime

Dans er en herlig kondisjonstime med ulike dansestiler inspirert av latinoamerikanske rytmer, litt twist og Rock & Roll, Bollywood m.m. Enkel koreografi hvor vi jobber sang for sang i 55 min. Helt uhøytidelig og befriende, du blir garantert svett, glad og andpusten!

Foto fra Unsplash - www.unsplash.com

Sterk og fleksibel

Sterk og fleksibel

Sted:
Treningssal
Instruktør:
Liv Annika Iversen
Instruktører:
Liv Annika Iversen
,
,
,
,
Book gruppetime

Styrke, fleksibilitet og balansetrening med kun egen kroppsvekt der du trener hele kroppen. Fleksibilitets- og styrketrening utfyller hverandre slik at du får best mulig utbytte av begge. Dette er en time med funksjonell bevegelighetstrening som gir deg bedre kroppskontroll og fungerer godt som tillegg til annen trening. Her får du en god og morsom fullkroppsøkt, gjennom en time som føles ut som at den er ferdig på et øyeblikk.

Foto fra Freepik - www.Freepik.com

Bevegelighetsyoga

Bevegelighetsyoga

Sted:
Treningssal
Instruktør:
Ingrid Kvande
Instruktører:
Ingrid Kvande
,
,
,
,
Book gruppetime

Dette er en rolig yogatime som passer for deg som ønsker større bevegelighet i kroppen (føler deg stiv), og en yogatime der du kan stresse ned og finne ro. Noen kjenner denne typen yoga som yinyoga.

I denne timen holder vi hver stilling i 3-5 minutter. Gjennom myk strekk over tid er hensikten å tøye bindevevet som omkranser muskler og vev. Vi lar tyngdekraften og en bevisst pust hjelpe kroppen til å falle til ro og gi slipp.

Timen passer for kvinner og menn i alle aldre, og krever ingen forkunnskaper. Du blir vennlig guidet inn og ut av stillingene, og får påminnelser om å puste – i tilfelle du glemmer det. Mange opplever yinyoga som både forfriskende og dyptvirkende.

I løpet av en time vil det være stillinger som åpner opp forsiden av overkroppen (for den som sitter mye foran skjerm) og som mykner opp i stramme hofter (for den som sitter mye generelt). Utvalget av stillinger vil variere noe fra gang til gang.

For den som trener aktivt, kan yinyoga/bevegelighetsyoga være et virkemiddel som gjør at du får brukt en større del av musklene – ved at du får større leddutslag når det virkelig gjelder – enten det er golfsvingen eller å ta lange klyv på fjellturen som er viktig.

Supersirkel

Supersirkel

Sted:
Treningssal
Instruktør:
Liv Annika Iversen
Instruktører:
Liv Annika Iversen
,
,
,
,
Book gruppetime

Supersirkel er en funksjonell styrketime på totalt 50 minutter. Timen tar for seg øvelser i alle slags former: Kroppsvekt, vektstang, slynge, fitnessball m.m. der alle øvelsene bidrar til å styrke hele kroppen. Treningen er skalerbar og kan alltid justeres etter eget nivå og ønske. Timen inneholder en hoveddel og avslutning. Denne timen er for deg som ønsker effektiv trening med resultater som bidrar til en sterkere og mer funksjonell kropp, samt et friskere hjerte og en bedre hverdagsfølelse.  

KOM FERDIG OPPVARMET!
Under Covid-19 vil vi jobbe på stasjoner og ikke i sirkel.

Langspinn - 75 min

Langspinn - 75 min

Sted:
Spinningsal
Instruktør:
Marianne Standal
Instruktører:
Marianne Standal
,
,
,
,
Book gruppetime

Vår lengste spinningøkt som inneholder oppvarming, en intervalldel med lange, aerobe drag med varierende lengde og avsluttes med nedsykling. Totallengden på intervalldelen er på rundt 40 minutter oppdelt i drag som ofte er på ca 6-8 minutter med 2 minutter aktiv pause mellom.

Dette er en time som egner seg for dem som er vant til å trene og er i god form. Bruker FTP/Watt

EasyStyrke

EasyStyrke

Sted:
Treningssal
Instruktør:
Simen A. Klunderud
Instruktører:
Simen A. Klunderud
,
,
,
,
Book gruppetime

Easy styrke er en enkel og rolig styrketime ledes av fysioterapeut med fokus på styrketrening av hele kroppen. Timen er lavdosert og passer fint for deg med milde til moderate smerter i muskel- og skjelettapparatet. Øvelsene består av kroppsvektøvelser og øvelser med enkelt utstyr i sirkeltreningsformat og kan tilpasses den enkeltes nivå.

Instruktører

Maria Helene Bekkevold

Maria Helene Bekkevold

Maria Helene Bekkevold

Les mer om meg
Pille Mitt

Pille Mitt

Pille Mitt

Les mer om meg
Marianne Standal

Marianne Standal

Marianne Standal

Les mer om meg
Heidi Fagervoll Stavik

Heidi Fagervoll Stavik

Heidi Fagervoll Stavik

Les mer om meg
Kjetil Håve

Kjetil Håve

Kjetil Håve

Les mer om meg
Knut Anders Fostervold

Knut Anders Fostervold

Knut Anders Fostervold

Les mer om meg
Marie Midtsund

Marie Midtsund

Marie Midtsund

Les mer om meg
Katrine Skrede

Katrine Skrede

Instruktør

Les mer om meg
Liv Annika Iversen

Liv Annika Iversen

Instruktør

Les mer om meg
Hanne Nordli

Hanne Nordli

Instruktør

Les mer om meg
Vera Henriksen

Vera Henriksen

Instruktør

Les mer om meg
Bendik Gausetvik

Bendik Gausetvik

Senterleder og treningsveileder
71 20 33 00bendik.gausetvik@bris-trening.no

Les mer om meg
Arild Bakke

Arild Bakke

Fysioterapeut og daglig leder
71 20 33 00arild.bakke@bris-trening.no

Les mer om meg