Medlemsinfo

På denne siden finner du, som nytt eller eksisterende medlem, svar på de vanligste spørsmålene.

Vanlige spørsmål og svar

Generell informasjon

Hva er BRIS?

Bris trening og fysioterapi er et tverrfaglig kompetansesenter, med tilbud om både treningsfasiliteter, treningsveiledning, fysioterapi og kostholdsveiledning.

Vi har stort fokus på kvalitet og kompetanse, og vårt tverrfaglige samarbeid gjør det mulig for oss å tilby god individuell veiledning, skreddersydde kurs, rehabilitering og trygg trening. 

Hva er åpningstidene?

Åpningstider (nøkkelkort)

Man-Fre: 06-23:00

Lør-Søn: 08-22:00

Utenfor bemanningstiden bruker du nøkkelen din for å komme inn på senteret.


Bemanningstid

Man-Fre: 08 – 18:00 (Sommer 09-15:00)

Lør-Søn: Ubemannet


Telefontid (71 20 33 00):

Trening: hverdager 09-18. Stengt på helg.

Fysioterapi: hverdager 09-15. Stengt på helg


Henvendelser utenfor vår arbeidstid?

Ved spørsmål og henvendelser utenfor vår arbeidstid anbefaler vi følgende:

  1. Les gjennom hele denne «spørsmål og svar»-siden, og se om du finner svar på det du lurer på.
  2. Send en mail med din henvendelse til post@bris-trening.no, så svarer vi deg så snart som mulig
  3. Orienter deg om våre bemanningstider, slik at du vet når du kan nå oss på tlf eller møte oss i senteret
  4. Booking av gruppetime, innmelding eller bestilling av fysiotime kan enkelt gjøres på vår hjemmeside.

Renhold og smittevern

På Bris har vi stort fokus på renhold. I tillegg til våre daglige renholdsrutiner, oppfordrer vi alle våre medlemmer til å holde det rent og ryddig rundt seg. Dette kan gjøres ved å rydde på plass utstyr man har benyttet seg av, ta med egen håndduk, vaske apparater etter bruk, holde seg hjemme ved sykdom og sprite hendene ved ankomst. 


Se våre informasjonsplakater rundt omkring i senteret for ytterligere informasjon.

Regler hos BRIS

Når du melder deg inn på Bris Treningssenter blir du en del av et team, der kultur-bygging, god helse, tett oppfølging og samhold står i fokus. Vi har noen enkle regler vi vil at du skal følge:

  • Alltid sjekk inn med nøkkelen din i resepsjonen
  • Rydd og vask etter deg
  • Ha respekt for de andre i senteret
  • Unngå bråk og støy
  • Tren med omhu
  • Smil og vær glad.

Parkering

Vi har parkering rett utenfor våre lokaler, hvor du kan betale på automat eller ved hjelp av EasyPark-appen.

For informasjon om parkeringstider og pris, les mer på kommunens hjemmeside (scroll deg ned til Reknesplassen, Aker stadion, Moldebadet, Scandic Seilet, Molde sykehus)

https://www.molde.kommune.no/vei-transport-og-parkering/parkering/priser-for-parkering/

Informasjon til nye medlemmer

Hvor får jeg første faktura etter innmelding?

Denne blir tilsendt på epost til deg. Har du ikke mottatt denne, sjekk søppelposten din. Ligger den ikke der heller, ta kontakt med oss snarlig. Da kan det hende det ligger feil epost-adresse inne i vårt system.

Når får jeg nøkkel?

Nøkkel kan når som helst etter innmelding hentes i resepsjonen i vår bemanningstid. Dersom ikke mulig, kan annen avtale gjøres. Nøkkel kan f.eks legges i en konvolutt i resepsjonen med ditt navn på, eller utleveres på oppstartstimen.

Hva er en oppstartstime?

En oppstartstime inkluderer følgende:

1.    Introduksjonstime (60-90 min) sammen med en trener, der du får satt opp et individuelt tilpasset treningsprogram etter dine mål, behov og ønsker.

2.    Opplæring og gjennomgang av oppsatt treningsprogram

3.    InBody kroppsanalyse

4.    Oppfølgingstime etter 6-8 uker (30 min) for justering av program

Hva er en InBody kroppsanalyse?

En InBody kroppsanalyse er en kroppsanalysemaskin. Den måler blant annet vekt, mengde muskler, fettprosent, visceralt fett og muskelfordeling i kroppen. En slik test kan fungere båe som en målestokk, som motivasjon til å gjøre endring, og som en fin måte for å få testet sin fysiske helsetilstand.

Første betaling og avtalegiro?

Ved innmelding på nett trekkes du automatisk for de to første kalendermånedene. Dvs at ved innmelding f.eks 01. oktober, betaler du for perioden 01/10 – 30/11. Ved innmelding 20. oktober, betaler du for perioden 20/10 – 30/11. Du oppretter selv avtalegiro i nettbanken. I tillegg vil du på samme betaling trekkes automatisk for oppstartspakken (Oppstartstime, oppfølgingstime og medlemsnøkkel).

 

Ved innmelding ved kontraktskriving sendes første faktura til deg på mail. Deretter betaler du denne i nettbanken, og oppretter avtalegiro, slik at fremtidige trekk går automatisk.

Når trekkes fakturaene?

Hos oss går fakturatrekket den 25. hver måned, der du betaler for kommende treningsmåned.

Betaling og fakturering

Hvor får jeg faktura for PT-Timen jeg nettopp hadde / kurset jeg meldte meg på?

Disse fakturaene sendes til deg på e-post. Ved større betalinger, som f.eks ved kursdeltakelse eller PT-pakker, kan vi dele opp fakturaen etter ditt ønske.

Jeg trekkes ikke for medlemskapet mitt hver måned?

Dette kan komme av at det ikke har blitt opprettet an avtalegiro i nettbanken din. Dette kan enkelt gjøres ved første betaling (Da får du normalt spørsmål om du ønsker å opprette avtalegiro i nettbanken), eller ved å opprette avtalegiro manuelt i nettbanken din. Husk å bruk riktig KID og kontonummer. Du kan også benytte deg av E-faktura om du heller ønsker det. Opprettes også i nettbanken din.

Jeg har opprettet avtalegiro, men trekket går fremdeles ikke automatisk?

Det kan ta litt tid før avtalegiroen aktiveres. Dersom avtalegiroen ble opprettet for lang tid siden, men trekket går fortsatt ikke automatisk: Forhør deg med banken din om alt er i orden, og ta kontakt med oss så snart som mulig deretter. Da kan det være en feil i vårt system.

Gruppetimer

Hvordan booker jeg gruppetimer?

Dersom du har et medlemskap som inkluderer gruppetimer, kan du enkelt melde deg på ønskede timer på vår hjemmeside. På forsiden av hjemmesiden gjør du følgende: 

  1. Klikk deg inn på «Book gruppetime». 
  2. Logg deg inn med ditt medlemsnummer (som du får ved innmelding eller ved å spørre en av våre ansatte/sende oss en mail) og fødselsdato 6 siffer. 
  3. Når du er innlogget kan du melde deg på ønskede timer ved å klikke på «+»-tegnet som står helt til høyre på linjen til den aktuelle gruppetimen. Når «+»-tegnet endres til et «-»-tegn, er du påmeldt timen. 


OBS! Husk å endre passordet ditt etter første innlogging. 

Hva er reglene for bestilling / avbestilling av gruppetimer?

Booking av gruppetimer åpner kl. 07:00 dagen før timen skal gjennomføres. Ønsker du å delta på en time som går kl. 18:00 på torsdag, kan du melde deg på denne timen kl. 07:00 på onsdag.

Avbestilling av timer skal skje senest to timer før timen går, slik at den som står på venteliste får mulighet til å delta. Dersom ikke møtt til påmeldt time gjentatte ganger risikerer du utestengelse. 

Medlemsfordeler

Hvilke medlemsfordeler har jeg?

Som medlem av BRIS Trening får du en rekke medlemsfordeler hos flere lokale samarbeidspartnere.

Ved fremvisning av gyldig medlemsbevis får du blant annet:

  • Fole Godt: Alle Bris-medlemmer med en gyldig kontrakt får 20% rabatt på alle egenproduserte varer hos Fole Godt
  • Intersport Roseby: Alle Bris-medlemmer med en gyldig kontrakt får 20% rabatt på treningsklær, sko og treningsutstyr hos Intersport Roseby
  • Glass: Alle Bris-medlemmer med en gyldig kontrakt får 15% rabatt på Pizza på Glass. NB! Gjelder ikke på lørdager.
  • Tannlegene i Myrabakken: Alle Bris-medlemmer med en gyldig kontrakt får 15% rabatt på årlig undersøkelse hos Tannlegene i Myrabakken
  • Olivenlunden: Alle Bris-medlemmer med en gyldig kontrakt får 10% rabatt på hele butikken til Olivenlunden på Roseby

I tillegg får alle BRIS-medlemmer 10% rabatt på undersøkelse og behandling hos BRIS Fysioterapi.

Vi håper at du som Bris-medlem kan nyte godt av disse godene.

Det skal lønne seg å være Bris-medlem!


Slik bruker du våre medlemsgoder

Som Bris-medlem har du en rekke medlemsgoder (Les mer over). 

Medlemsgodene innebærer blant annet rabatterte priser hos ulike aktører, eksempelvis på kafé, restaurant, sportsbutikk, tannlege, o.l.

For å benytte deg av dine medlemsgoder må du fremlegge et bevis på at du er Bris-medlem hos de aktuelle aktørene. Dette gjøres på følgende måte:

  1. Gå inn på Bris-trening.no
  2. Klikk på «medlemsgoder»
  3. Logg inn med ditt medlemsnummer og passord (fødselsdato 6 siffer første gang, med mindre du har endret passord)
  4. Fremvis dette ved betaling.

Medlemskap

Våre medlemskap

Vi tilbyr ulike medlemskap til ulike grupper. Våre standardmedlemskap inkluderer:

1) apparattrening

2) apparattrening + gruppetimer, og 

3) apparattrening + gruppetimer + Moldebadet. 


Du kan velge mellom 12 mnd bindingstid (billigst) eller et løpende medlemskap. 

Vi har også et eget Ungdomsmedlemskap for ungdom i alderen 13-15 år.

I tillegg tilbyr vi rabatterte priser på medlemskap til senior (65+), student og ufør. 


Les mer om våre medlemskap HER

Endring av medlemskap

Dersom du ønsker å endre medlemskapstype, trenger vi at du enten kommer innom for å skrive ny kontrakt på nytt medlemskap, eller sender oss en detaljert mail til post@bris-trening.no med informasjon om hvilket medlemskap du ønsker å endre fra og til, samt fra hvilken dato.

Vi vil informere om at du forhåndsfaktureres hos oss, og at endring av medlemskap må skje før den 20ende i måneden, slik at medlemskapet skal kunne endres fra påfølgende måned.

Det påløper ingen ekstrakostnader ved endring av medlemskap, og endringen kan skje i løpet av bindingstiden din.

Innmelding

Du kan enkelt melde deg inn på Bris-trening.no, ved å klikke deg inn på «Bli medlem», og deretter velge det medlemskapet du ønsker. 


Ved innmelding på nett påløper vår innmeldingskostnad automatisk, som inkluderer en oppstarttime sammen med en kompetent trener, en InBody kroppsanalyse (Hvis ønskelig), en oppfølgingstime, samt en adgangsnøkkel. Innmelding kan også gjøres i resepsjonen hos oss, men for tidsbesparelse og effektivisering av prosessen, foretrekker vi innmelding på nett.


Vi advarer mot at det kan medføre utestengelse dersom du velger et medlemskap som ikke gjelder for deg, eksempelvis at du velger et studentmedlemskap uten å være student. Du plikter også å gi beskjed til oss så snart du ikke lenger er student (ungdom eller ufør), slik at vi kan få oppdatert din kontrakt. Dette gjelder for alle våre medlemskap.

Du kan lese mer om alle våre medlemskap her.

Utmelding

Skulle du av ulike årsaker ønske å melde deg ut, kan du sende oss en mail til post@bris-trening.no med fullt navn og hvilken dato medlemskapet ønskes avsluttet fra. 

Vi gjør oppmerksom på at vi ikke godtar oppsigelser sendt via facebook eller instagram.

Det er ikke mulig å avslutte et medlemskap der du fortsatt befinner deg i bindingstiden. Eks: Dersom du melder deg inn den 01.01.20 med et medlemskap som har 12 mnd binding, er det først mulig å avslutte dette medlemskapet i januar 2021. 

På Bris forhåndsfaktureres treningsmedlemskapet ditt, dvs at du i slutten av hver måned betaler for kommende måned. Dersom du eksempelvis melder deg ut 5. august, vil du ha tilgang til treningssenteret ut august måned, ettersom du allerede har betalt for trening den måneden. Med andre ord har du det vi kaller “1 mnd oppsigelsestid”. 

Det er viktig at du gir beskjed om utmelding før den 20ende i måneden. Dersom dette ikke gjøres vil faktura for kommende måned bli sendt ut, og må betales.

Fryse medlemskap

På samme måte som ved utmelding, kan du be om å fryse medlemskapet ditt ved å sende oss en mail med fullt navn og ønskede datoer for frys til post@bris-trening.no. Du må gi beskjed om frys før den 20.ende i måneden, dersom du ønsker fryst medlemskap den påfølgende måneden. Dersom dette ikke gjøres, vil du belastes for den kommende måneden. 


Ved et løpende medlemskap kan du fryse medlemskapet ditt når som helst, og i opptil 3 mnd hvert år. Ved 12 mnd binding kan du ikke fryse medlemskapet ditt før bindingstiden din er over. Så snart bindingstiden på 12 mnd er over, kan du fryse medlemskapet ditt i opptil 3 mnd hvert år. 


Vi minner om at du ved et fryst medlemskap i tillegg til å ikke kunne benytte deg av våre treningsfasiliteter, heller ikke kan delta på våre årlige gratis felles fjellturer, eller benytte deg av dine medlemsgoder.

Trening på sommer og i ferier

Mange trekkes ut i naturen på sommerhalvåret, noe som er forståelig. Tross dette, vet vi av erfaring at det i tillegg til finværsdager, ofte blir en del regnværsdager, også på sommeren. Da kan det være fint å ha et alternativ til å holde formen vedlike innendørs. Vi vil minne om at én fullkropps-styrketreningsøkt (1 time) i uka, vil være tilstrekkelig for å opprettholde muskelstyrken gjennom sommeren, og sørge for at grunnlaget vedvarer til Høstsesongen sparkes i gang. Vårt råd er derfor klart og tydelig: Hold deg aktiv også gjennom sommeren.

Annet

No items found.